poniedziałek, 7 grudnia 2015

Makaron z brokułami w sosie z mascarpone



Od rana piszę i cały czas coś mi przeszkadza... ale wreszcie, na chwilę przed zaśnięciem, znalazłam moment, że nikt mi laptopa nie zabiera, nie potrzebuje bardziej ode mnie i w ogóle... I o czym Wam napisałam? A o makaronie z brokułem :-) Pyszne i błyskawiczne danie obiadowe, które na pewno będzie Wam smakowało :-) 


SKŁADNIKI

1 nieduży brokuł

250 g sera mascarpone

100 ml mleka

2 żółtka

sól, pieprz, cukier, granulowany czosnek

ziarna słonecznika

tarty ser

woda do gotowania brokuła

makaron




Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Wodę na brokuła doprawiamy solą i cukrem, doprowadzamy do wrzenia, a następnie wkładamy do niej podzielonego na różyczki brokuła. Wyłączamy palnik, garnek przykrywamy i odstawiamy całość na 3 - 4 minuty; następnie odcedzamy.
Mleko, żółtka i przyprawy roztrzepujemy razem. Słonecznik wsypujemy na suchą, rozgrzaną patelnię i chwilę prażymy, a następnie zsypujemy na talerz lub do salaterki.
Na rozgrzaną patelnię z grubym dnem wkładamy mascarpone i rozpuszczamy cały czas mieszając (najlepiej robić to na tzw. małym ogniu). Do rozpuszczonego sera wlewamy mieszankę mleka z żółtkami i chwilę bardzo energicznie mieszamy żeby składniki połączyły się, a sos zgęstniał. UWAGA: to musi być robione naprawdę szybko, w przeciwnym razie sos Wam się podzieli i będzie wyglądał nieapetycznie :-( . Do zdjętego z palnika sosu dodajemy osączonego z wody brokuła i makaron, delikatnie mieszamy i wykładamy na talerze. Podajemy posypane słonecznikiem i tartym serem.

2 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)