poniedziałek, 7 marca 2016

Babka z majonezem



O babce z majonezem słyszałam już dawno i od dawna miałam ochotę ją upiec. W sumie to nie wiem dlaczego dopiero niedawno zdecydowałam się na to... szczerze mówiąc to nie miałam pojęcia, że noże być aż tak fantastyczna! Delikatna, puszysta, pyszna. Majonez idealnie sprawdza się w roli tłustego składnika ciasta. Babka ma także tę zaletę, że robi się ją dosłownie chwilę, reszta to czas oczekiwania na gotowy wypiek. Możecie polać ją pomarańczową polewa tak jak ja, albo zwyczajnie w świecie posypać cukrem pudrem, polać czekoladą lub lukrem. Możecie też podzielić ciasto na dwie części i do jednej dodać łyżkę kakao, otrzymując tym samym babkę w dwóch kolorach :-) albo zatopić w cieście owoce, bakalie, kawałki czekolady... Jednym słowem babka jest tak uniwersalna, że możecie ją piec jedna za drugą i za każdym razem będzie to inne ciasto :-) Ja bardzo lubię bawić się wypiekami w taki właśnie sposób, a Wy? A może zechcecie podzielić się w komentarzach Waszymi wersjami tej właśnie babki? A może jej zdjęciami? Zachęcam do tego, będzie mi bardzo miło zobaczyć Wasze wypieki :-) 


SKŁADNIKI

0,5 szklanki mąki pszennej

0,5 szklanki mąki ziemniaczanej

1 szklanka cukru

4 jajka

3 łyżki majonezu

1 łyżka cukru z wanilią

2 łyżeczki proszku do pieczenia


Polewa:

5 łyżek cukru pudru

sok z 1/2 pomarańczy

kandyzowana skórka pomarańczowa




Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Żółtka, majonez i cukier miksujemy na jednolitą, gładką masę. Mąki, cukry i proszek do pieczenia mieszamy razem i stopniowo dodajemy do masy jajecznej, cały czas miksując. Na koniec dodajemy pianą z białek i delikatnie mieszamy łyżką. Całość przekładamy do formy na babkę i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (termoobieg) na 45 - 50 minut. 

Cukier puder łączymy z sokiem dokładnie rozcierając ewentualne grudki. Dodajemy skórkę i mieszamy, a następnie polewamy przestudzoną babkę.  



3 komentarze:

  1. Kusi mnie babka majonezowa od dawna. Twoja wyszła idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo :-) mnie zaskoczyła i smakiem i wyglądem :-) polecam :-)

      Usuń
  2. nie robiłam jeszcze babki majonezowej, kusi mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)