piątek, 16 października 2015

Menu dla przyszłej mamy - zaproszenie do akcji



Ostatnio proponowałam Wam moją akcję z zupą w roli głównej - nadal do niej zachęcam i przypominam, że rozpocznie się 1 listopada. Natomiast dziś chcę Was zaprosić do innej mojej akcji, również organizowanej w Mikserze Kulinarnym. Startuje już w najbliższy poniedziałek, tj. 19 października i potrwa do końca listopada. Mam nadzieję, że włączycie się do niej zarówno zgłaszając ciekawe propozycje, jak też korzystając z tych, które umieszczą tam inni :-) 


Odżywianie w ciąży... Temat szczególnie mi bliski ostatnio i choć mam wiele ciekawych pomysłów na poszczególne posiłki, to okazuje się, że prawidłowe skomponowanie menu dla tej grupy kobiet, wcale nie jest prostą sprawą... 
Po pierwsze przyszła mama powinna jeść dla dwojga, a nie za dwoje :-) To sprzyja lepszemu samopoczuciu w czasie ciąży oraz szybszemu powrotowi do formy po niej.
Po drugie dieta ciężarnych nie może być monotonna, a tym samym im więcej propozycji do wykorzystania, tym lepiej. Zwłaszcza, że prawidłowy schemat żywienia uwzględnia większą ilość mniejszych posiłków, a nie 2 - 3 ogromne.
Po trzecie należy pamiętać, że w takiej diecie posiłki powinny być lekkostrawne (co pomaga zwalczać różne ciążowe dolegliwości), a jednocześnie bogate odżywczo, prawidłowo zbilansowane, obfitujące w składniki istotne dla prawidłowego rozwoju dziecka. 
No i po czwarte istotne jest, by posiłki nie zawierały niepotrzebnego tłuszczu, cukru, a w szczególności alkoholu. 
Tak więc chciałabym, by Wasze propozycje uwzględniały powyższe wskazówki. Proponujcie śniadania, obiady, kolacje, przekąski, desery... Pamiętajcie, że każda przyszła mama ma inne upodobania smakowe, ale w tej akcji chodzi o to, by zaproponować jej te jak najbardziej zdrowe, pożywne, korzystne dla mamy i dziecka. 
Liczę na Waszą pomysłowość, sama też obiecuję aktywnie w akcji uczestniczyć :-) 

P.S.
Szczególnie mile widziane są przepisy na posiłki, które można przygotować szybko, by nie spędzać w kuchni zbyt wiele czasu - przyszłe mamy to przecież często kobiety pracujące, zabiegane, posiadające już starsze dzieci... 


Do akcji możecie zgłosić się tutaj: KLIK
Menu dla przyszłej mamy

2 komentarze:

  1. Ja mam jeszcze na to chwilkę czasu, ale chętnie podpatrzę przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przyłączenia się do akcji i podzielenia się ciekawymi pomysłami :-)

      Usuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)