piątek, 22 listopada 2013

Kotlety z kalafiora



W prawdzie sezon kalafiorowy jest już w fazie mocno schyłkowej, ale ja nie mogę się oprzeć żeby Wam nie zaproponować kolejnego dania, które pamiętam z dzieciństwa :-) Zajadałam się takimi kotletami gdy robiła je moja babcia, a teraz zajadają się moi domownicy - oczywiście teraz robię je ja :-) Gdyby nie ta fatalna awaria byłyby wcześniej, a tak... są teraz... mam nadzieję, że jeszcze znajdziecie gdzieś ostatnie kalafiory, jeśli nie to możecie poeksperymentować z mrożonkami lub z brokułami :-) 


SKŁADNIKI

1 średniej wielkości kalafior

2 jajka

3 - 4 łyżki bułki tartej

sól, pieprz


dodatkowo:

bułka do panierowania

tłuszcz do smażenia

1 łyżeczka soli + 1 łyżeczka cukru





Kalafiora myjemy, dzielimy na róże, zalewamy wrzątkiem, dodajemy sól i cukier, a następnie gotujemy do miękkości, odsączamy i miażdżymy tłuczkiem do ziemniaków. Tak przygotowaną papkę odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. Następnie dodajemy jajka i bułkę tartą,doprawiamy solą i pieprzem i wyrabiamy na jednolitą masę. Ilość bułki uwarunkujcie konsystencją masy - powinna się łatwo formować w kształt kotletów; jeśli będzie zbyt rzadka będą się rozlatywały w trakcie smażenia :-( Uformowane kotlety obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym tłuszczu po obu stronach, na złoty kolor :-)

Kotlety możecie podawać z dowolną surówką jako samodzielne danie lub jako dodatek do drugiego dania. 


3 komentarze:

  1. pyszne :) ja dodaję jeszcze ser! uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o popatrz, z serem nigdy nie robiłam, muszę spróbować przy najbliższej okazji :-) dziękuję za podpowiedź :-)

      Usuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)