sobota, 1 marca 2014

Babka piwna z karmelem i popcornem




Ostatnio na kilku blogach widziałam przepis na "Zebrę" - ciasto, które pamiętam doskonale z dzieciństwa i które czasem piekę. Jak tak sobie czytałam, to doszłam do wniosku, że mój przepis jest praktycznie taki sam więc żeby się nie powtarzać, lekko go sobie zmodyfikowałam i wyszło niesamowicie!!! Zamiast oranżady dolałam piwo... ale nie obawiajcie się, alkohol odparowuje podczas pieczenia, zostaje za to dość ciekawy posmak zwłaszcza w połączeniu ze słodką masą krówkową i słonym popcornem :-) W ogóle uważam za genialne wszelkie połączenia karmelu z solą - jeśli jeszcze nie mieliście okazji tego spróbować, to myślę, że ten przepis stworzy Wam świetną ku temu okazję :-) W każdym razie ja wprowadzam ciasto u siebie na stałe :-)


SKŁADNIKI

5 jajek

1 szklanka cukru

2,5 szklanki mąki pszennej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

3 łyżki kakao

0,5 szklanki oleju

1 szklanka piwa (wybierzcie takie niezbyt gorzkie i oczywiście nie powinno być smakowe, np. malinowe albo jabłkowe)


dodatkowo: 2/3 puszki karmelowej masy krówkowej (w całej puszce było 510 g) , popcorn, sól (może też być popcorn, który od razu jest solony)




Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy z cukrem na sztywną pianę (na najwyższych obrotach miksera). Następnie zmniejszamy obroty, dodajemy żółtka (wszystkie na raz) i dalej miksujemy. Mąkę, kakao i proszek dokładnie mieszamy, a następnie stopniowo dosypujemy do masy jajecznej stale miksując. Dolewamy olej (ciągle miksując), a następnie stopniowo piwo. Miksowanie kończymy w chwili gdy wszystkie składniki dokładnie się połączą. Przelewamy ciasto do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (termoobieg) na godzinę.
Wystudzoną babkę smarujemy po wierzchu masą krówkową i posypujemy popcornem.    
Mmmm....




5 komentarzy:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)