niedziela, 9 listopada 2014

Masa marcepanowa



Padam po całym dniu :-( ale wszystko co miałam zrobić to zrobiłam... no prawie ;-) Jakby nie było, to masa marcepanowa zrobiona, ciasto na rogale leży w lodówce, mak z bakaliami zmielony - jutro działam dalej :-) Co do masy to zwykle gdy była mi potrzebna kupowałam ją, ale tym razem postanowiłam zrobić :-) Przejrzałam kilka przepisów, większość podobna, ale spodobał mi się ten na stronie Tapenda  :-) Wyszła przepyszna! Polecam...


SKŁADNIKI

200 g migdałów

150 g cukru pudru

skórka otarta z jednej cytryny

30 ml soku z cytryny

5 kropli aromatu migdałowego




Migdały zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10 minut, a następnie usuwamy z nich brązowe skórki. Możecie też użyć migdały blanszowane, wtedy obieranie będziecie mieli z głowy ;-) Zanim obetrzecie skórkę z cytryny pamiętajcie, by porządnie sparzyć ją wrzątkiem. 
Migdały miksujemy blenderem, a następnie dodajemy skórkę i dokładnie mieszamy. Dosypujemy stopniowo cukier za każdym razem dokładnie mieszając. Na koniec dodajemy sok i aromat - znów mieszamy. Całość (a będą to mniejsze i większe okruchy masy) wykładamy na blat lub dużą deskę do krojenia i formujemy dowolny kształt.    

2 komentarze:

  1. Sama takiej masy nigdy nie robiłam,a marcepan bardzo lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Następnym razem jak będę robiła rogaliki to też zrobię swoją, moje już upieczone :-)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)