środa, 5 listopada 2014

Sałatka makaronowa z porem i kabanosem



W kalendarzu listopad, a za oknem tak piękna pogoda, że aż się lżej na duszy robi ;-) Nie mogłam dziś ściągnąć z dworu mojego dziecka do późna :-) w sumie to niech korzysta póki jest ciepło :-) Do domu przygonili nas dopiero niezapowiedziani goście i tym samym stanęło przede mną wyzwanie - przygotować kolację z niczego... tzn, zawsze coś tam mam w lodówce, ale nie koniecznie w ilości nadającej się dla kilku nieplanowanych osób... Ale dałam radę :-) Na prędce zrobiłam pizzę, paluszki z ciasta francuskiego, sałatkę (bo akurat miałam ugotowany makaron) i deser - lody z bitą śmietaną, czekoladą i konfiturą wiśniową... Mało wyszukane? Może i tak, ale za to przygotowanie wszystkiego zajęło mi ok. godziny :-) 


SKŁADNIKI

ok. 150 g makaronu

120 - 150 g cienkich kabanosów

kawałek pora (ok. 15 cm)

1 żółta papryka

2 - 3 krótkie świeże ogórki

majonez (ilość wg uznania)

sól, pieprz




Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu, odcedzamy i przelewamy zimną wodą, a następnie zostawiamy na sitku do odsączenia. Ogórki obieramy, z papryki usuwamy gniazda nasienne i wszystko kroimy w grubą kostkę. Pora kroimy w cienkie półplasterki. Wszystkie składniki łączymy razem, doprawiamy majonezem, solą i pieprzem. Możecie ją podać zaraz po przygotowaniu i szybka kolacja gotowa :-)

4 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)