piątek, 23 stycznia 2015

Zapiekane naleśniki z warzywami



Dziecko z ospą... masakra... fajnie nie jest, ale na szczęście panujemy nad sytuacją :-) Dziś np.: mieliśmy w domu studio mody dla lalek ;-) Córcia rysowała projekty, a ja szyłam :-) Nie mniejsze wyzwania spotykają mojego męża, ale jakoś trzeba przecież pokonać tę chorobową nudę i odwrócić uwagę malucha od swędzących krostek... W końcu gdy ma się cztery lata nie słucha się racjonalnych argumentów ;-)
Naleśniki to ulubione danie mojej córci - najbardziej smakują jej z jabłkami lub dżemem truskawkowym. Tym razem też je dla niej zrobiłam, bo na nic innego nie miała apetytu. A dla nas była wersja ostrzejsza - właśnie ta z poniższego przepisu :-) Trochę obawiałam się co to wyjdzie gdy połączę tyle intensywnych smaków razem, ale efekt okazał się rewelacyjny :-) Lekkie, a zarazem sycące, delikatne ciasto i wyraziste nadzienie... Nie czekajcie dłużej tylko czym prędzej ruszajcie do kuchni... albo do sklepu po niezbędne produkty ;-) 


SKŁADNIKI

Na naleśniki:

200 ml mleka

2 jajka

2 łyżki oleju

4 czubate łyżki mąki pszennej


Na nadzienie:

2/3 puszki czerwonej fasoli

1/2 puszki kukurydzy

1/2 cukinii

3 łodygi selera naciowego

kawałek pora

4 suszone pomidory

1/2 czerwonej papryki

100 g sera gorgonzola (pikantnego)

sól, pieprz, mielona papryka (słodka i ostra)

suszony majeranek


Dodatkowo:

100 ml śmietany 30 %

50 g sera grana padano 

1/2 łyżeczki granulowanego czosnku




Składniki ciasta miksujemy razem i smażymy cienkie naleśniki. Ja nie smaruję patelni tłuszczem - jest przecież  w cieście, ale jeśli wolicie natłuścić patelnię, to nie ma przeszkód :-)
Fasolę i kukurydze odsączamy. Cukinię, selera, pomidory i paprykę kroimy w kostkę, pora w plasterki. Gorgonzolę rozkruszamy na niewielkie kawałki. Wszystkie składniki mieszamy razem doprawiając solą, pieprzem, paprykami i majerankiem. 
Grana padano ścieramy na drobnej tarce, łączymy ze śmietaną i czosnkiem.
Na połowie każdego naleśnika rozkładamy przygotowany farsz, składamy naleśniki na pół i jeszcze raz na pół - powstanie chusteczka lub jak wolicie trójkącik. Tak przygotowane naleśniki układamy w płaskim naczyniu do zapiekania. Na wierzchu każdego rozprowadzamy śmietanę z serem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 10 minut (dolna grzałka i termoobieg). Gotowe :-)

2 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)