piątek, 26 sierpnia 2016

Grillowany filet marynowany w kefirze



Dziś piątek :-) za kilka godzin zacznie się weekend, a ponieważ pogoda postanowiła nas jednak trochę rozpieścić, to pewnie na pożegnanie wakacji wykorzystacie swoje grille i przygotujecie coś pysznego :-) Ja ze swojej strony mogę Wam polecić przygotowanie fileta w marynacie z kefiru, jakiego robiłam ostatnio :-) Mięso marynowane w ten sposób jest po pierwsze: soczyste, a po drugie: delikatne w smaku, a wszystko to za sprawą właśnie kefiru :-) a o walory smakowe dodatkowo dbają pozostałe składniki marynaty - u mnie są to dodatki jakie otrzymałam od firmy Stovit, a które Wam również polecam :-)


SKŁADNIKI

ok. 600 g fileta z kurczaka (2 - 3 pojedyncze filety)

1/2 szklanki kefiru



otarta skórka z 1/2 cytryny

1/2 łyżeczki soli himalajskiej różowej (drobnej)

1/4 łyżeczki czarnego pieprzu





Filety myjemy, osuszamy i każdy dzielimy na 3 - 4 mniej więcej równe kawałki. Jalapenos i oliwki drobno siekamy, a następnie mieszamy z kefirem, skórką, solą i pieprzem. Tak przygotowaną marynatą zalewamy mięso, mieszamy, przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na 3 - 4 godziny. Następnie układamy mięso na rozgrzanym ruszcie grilla i grillujemy aż będzie miękkie (nie schodzi z tym długo, zaledwie kilka minut - w końcu to kurczak ;-) ). Gotowe filety podajemy z jarzębiną do mięs i serów Stovit lub czerwoną cebulą do mięs i serów Stovit. Jeśli lubicie możecie też do gotowego mięsa dodać oliwki. 

P.S.
Pamiętajcie, że jalapenos jest naprawdę ostrą papryką i dlatego trzeba z nią postępować ostrożnie i nie przesadzić z ilością :-)

A poniżej mam dla Was filmik Grillowanie ze Stovitem - zobaczcie co jeszcze ciekawego możecie przygotować :-)






1 komentarz:

  1. wspaniały filet :) ja ostatnio bardzo polubiłam się z elektrycznym grillem :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)