poniedziałek, 9 lutego 2015

Pizza z patelni



Dziś światowy dzień pizzy :-) a ja pierwszy raz po długiej przerwie byłam w pracy :-) dzień minął mi błyskawicznie, a w domu czekał na mnie obiad zrobiony przez męża :-) hm, jakieś nowe obyczaje? ale podobają mi się :-) za tona kolację będzie pizza :-) właśnie się robi :-) A dla Was mam przepis na pizzę z patelni - nawet ci z Was, którzy nie mają piekarnika będą mogli ją zrobić, a nadzienie możecie wybrać dowolne i takie jakie każdy z Was lubi, nawet dla każdego domownika inne :-)


SKŁADNIKI

2 szklanki mąki pszennej

2/3 szklanki ciepłej wody (ale nie gorącej)

15 g drożdży

2 łyżki oliwy z oliwek

1/2 łyżeczki soli

1/2 łyżeczki czosnku granulowanego

suszony majeranek

dodatkowo keczup


dowolne nadzienie:

wersja I (mojej córki): 2 - 3 rodzaje dowolnego sera 

wersja II (mojego męża): szynka, cebula, ogórek kiszony, ser

wersja III (moja): mozzarella, cukinia, suszone pomidory, parmezan





Mąkę, sól, czosnek i majeranek mieszamy razem, dodajemy oliwę i drożdże rozpuszczone w wodzie - zagniatamy ciasto (do chwili aż zacznie odchodzić od ręki) i odstawiamy na ok. 30 minut. Po tym czasie odrywamy kawałki ciasta, rozpłaszczamy i wkładamy na suchą, dobrze rozgrzaną patelnię. Pozostawiamy ciasto na 5 - 6 minut, a następnie przekręcamy na drugą stronę, smarujemy keczupem, układamy nadzienie, przykrywamy pokrywkę i zostawiamy na kolejne 5 - 6 minut. Przekładamy na talerz i przygotowujemy kolejną porcję :-)

4 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)