wtorek, 3 lutego 2015

Placki ziemniaczane z mięsem i pieczarkami



Jakiś czas temu obiecałam sobie, że nie będę Was zanudzać moimi "gorzkimi żalami", ale chyba mi się nie uda :-( Jak już wiecie moje dziecko jakiś czas temu dopadła ospa. Rada - nierada zostawiłam malucha na tydzień pod opieką mojego męża i pojechałam na szkolenie, jako że poczucie obowiązku nie pozwoliło mi wziąć zwolnienia... Co ja się tam namartwiłam jak ona znosi tę ospę (nie miała apetytu, a przed moim wyjazdem pojawiła się temperatura), to moje... Jakby tego było mało, dzień przed wyjazdem mój samochód zafundował sobie awarię, przez co musiałam zdecydować się na podróż autobusem, a to zdecydowanie pogorszyło moje samopoczucie :-( Od dziś jestem na zwolnieniu, tzw. opiece, bo dziecko jeszcze przez kilka dni nie powinno iść do przedszkola... I niby to nic takiego, ale okazuje się, że nie wszyscy wierzą w całą tę sytuację... A tego już nie ogarniam - dlaczego i na jakiej podstawie, ktoś insynuuje, że mnie na tym szkoleniu nie było... O innych przykrościach jakich dziś doświadczyłam w związku z całą sytuacją nie będę tu pisała, bo szkoda Waszego czasu na czytanie tego, ale nasuwa mi się taka refleksja: Czy ja naprawdę jestem tak naiwna czy może już po prostu głupia? Że wierzę w ludzi i ludziom... Bo widzę, że w drugą stronę to nie działa... I powiem Wam, że jest mi bardzo przykro... bardziej niż bardzo...




A teraz skoro już się wyżaliłam, to pozwólcie, że przejdę do części zasadniczej czyli dzisiejszego przepisu :-) Lubicie placki ziemniaczane? Ja tak :-) Robię je często i z różnymi dodatkami, a z tym sosem są wyjątkowo dobre. Mogą stanowić alternatywę dla placków po węgiersku :-) Mięso najlepiej kupcie w kawałku i zmielcie samodzielnie, a ziemniaki najlepiej gdyby były odmianą mączystą - będzie więcej skrobi. No i jest jeszcze jedno: znikają z talerza błyskawicznie :-) No to dzieła...


SKŁADNIKI

1,5 kg ziemniaków

2 jajka 

sól


Sos:

400 g mielonego mięsa wołowego

250 g pieczarek

zielona część pora

2 łyżki oleju rzepakowego

700 ml przecieru pomidorowego

1 łyżka mąki ziemniaczanej

sól, pieprz, mielona papryka (słodka i ostra)

suszony majeranek, czosnek granulowany


dodatkowo: olej do smażenia, gęsta śmietana




Ziemniaki obieramy, ścieramy na drobnej tarce, a następnie przekładamy na sitko (umieszczone na garnku lub salaterce) i zostawiamy na 20 - 30 minut żeby odsączyć sok. Po tym czasie przekładamy ziemniaki do miski i delikatnie zlewamy zebrany płyn, a zgromadzoną na dnie skrobię przekładamy do ziemniaków. Dodajemy jajka, sól, dokładnie mieszamy i smażymy placki na rozgrzanym oleju - po obu stronach, na złoto - brązowy kolor. 

Pieczarki i pora kroimy w plasterki, a następnie wrzucamy na rozgrzany na patelni olej i przez chwilę smażymy. Dodajemy mięso, przyprawy i smażymy, od czasu do czasu mieszając. Przecier mieszamy dokładnie z mąką, dolewamy do mięsa z pieczarkami, całość dokładnie mieszamy i podgrzewamy do chwili aż sos zacznie gęstnieć. 

Gotowy sos rozkładamy na plackach i ozdabiamy śmietaną.

 

4 komentarze:

  1. Jak ja lubię takie placki :D Dawno nie jadłam, zawsze jak jestem u rodziców to tato trze ziemniaki i smaży :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wypasiona wersja placków ziemniaczanych. Pycha.

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)