środa, 8 maja 2013

Bułki serowe na proszku do pieczenia



Chociaż ostatnio weszłam w posiadanie fantastycznej książki na temat pieczenia chlebów, bułek i innych takich, to jednak nie mogę się zdecydować co Wam z niej zaproponować jako pierwsze... Jest tam cały duży dział poświęcony wypiekom bez drożdży, ale z każdym kolejnym przepisem stwierdzałam, że brakuje mi a to tego, a to owego... idąc jednak tym tropem postanowiłam nieco zmodyfikować mój poprzedni przepis na bułki bez drożdży i znów jestem zadowolona z tego co otrzymałam :-) Bułki już prawie zimne, a w kuchni nadal unosi się fantastyczny serowy zapach...  


SKŁADNIKI

2 szklanki mąki pszennej zwykłej

1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej

150 ml wody

2 łyżki oleju słonecznikowego

2 jajka

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka cukru

2,5 łyżeczki proszku do pieczenia

4 czubate łyżki startego sera Grana Padano


Dodatkowo: 1 jajko, ziarna dyni





Do dużej miski wsypujemy obie mąki, proszek, ser, cukier i sól - mieszamy. Dwa jajka roztrzepujemy z wodą, wlewamy do suchych składników, dodajemy olej i zagniatamy ciasto - powinno być wolne i z łatwością odchodzić od ręki. Odstawiamy ciasto na 10 - 15 minut, by mąka pełnoziarnista dobrze związała wilgoć. Po tym czasie wykładamy ciasto na deskę lub stolnicę, rozklepujemy na prostokąt o grubości 2 - 2,5 cm, a następnie ostrym nożem dzielimy go na 8 części. 




Układamy bułki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy ostatnim jajkiem i posypujemy ziarnami dyni.
Pieczemy 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 







3 komentarze:

  1. świetne bułki!:) muszę spróbować kiedy bez drożdży:) ale teraz ciągle coś mi wypada:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęćam :-) u mnie zniknęły w sekundzie ;-)

      Usuń
  2. Super bułeczki wyglądają jak ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)