piątek, 5 lutego 2016

Krupnik z płatków owsianych



Tak sobie myślę, że po wczorajszym dniu pączkowej rozpusty, a przed jutrzejszą ostatnią sobotą przyda się przepis na coś lżejszego :-) Ja ostatnio głównie bazuję na różnych krupniczkach, mięsie i warzywach na parze :-) Powód? Jako matka karmiąca uważam na to co jem w pierwszych tygodniach życia mojego dziecka. Wiem,wiem, są zdania, że dieta nie jest konieczna, że można jeść wszystko, ja jednak stoję na stanowisku, że wolę podziałać z dietą, niż mam potem mieć pretensje do samej siebie, że dziecko cierpi, bo ja coś tam zjadłam... Z resztą przy starszej córce też zafundowałam sobie taką dietę opłaciło się :-) A wracając do tematu krupniku, to myślę, że najdzie on wśród Was zwolenników, nam smakuje bardzo...


SKŁADNIKI

2 porcje rosołowe z kurczaka ze skrzydełkami

2 - 3 ziemniaki

2 marchewki

1 duża pietruszka

kawałek selera

6 łyżek grubych płatków owsianych

1,5 l wody

2 liście laurowe

2 ziarna ziela angielskiego

sól,pieprz




Warzywa obieramy; ziemniaki kroimy w kostkę, marchewki w plasterki, pietruszki i selera ścieramy na tarce jarzynowej. Porcje rosołowe zalewamy wodą, dodajemy liście i ziele, doprowadzamy do wrzenia, a następnie zmniejszamy płomień i dodajemy warzywa; gotujemy aż będą miękkie. Dodajemy płatki, doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy aż płatki lekko się rozkleją. Gotowe :-) 

3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam z płatkami owsianymi. Ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała zupka, i rzeczywiście fajny pomysł z tymi płatkami :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)