niedziela, 14 lutego 2016

Waniliowe serca




Tegoroczne Walentynki zaczęłam 4 tygodnie temu... tak sobie myślę... bo chyba najpiękniejszą walentynkę dostałam właśnie wtedy kiedy urodziła się moja druga córka :-) I w ogóle to po raz kolejny stwierdzam, że moją największą siłą jest moja rodzina... dlatego nie wyobrażam sobie, żeby ten dzień był jakiś wyjątkowy, inny niż pozostałe... Dla mnie wszystkie spędzone z rodziną są wyjątkowe i niepowtarzalne :-) No może wyjątkowości dzisiejszemu dniu nadają herbatniki w kształcie serc jakie zrobiłam ze starszą córcią :-) Przy okazji przetestowałam cukier do polew Diamant, jaki niedawno dostałam od firmy :-) Herbatniki wyszły obłędnie waniliowe, pachnące, kruche, pyszne... upieczcie koniecznie...


SKŁADNIKI

Ciasto:

1,5 szklanki mąki pszennej

0,5 szklanki mąki ziemniaczanej

0,5 szklanki cukru pudru

1 łyżka cukru z wanilią

1 łyżka ekstraktu waniliowego

1 łyżeczka proszku do pieczenia

125 g masła

1 jajko

1 łyżka gęstej śmietany 18%


Lukier:

6 łyżek cukru do polew Diamant (możecie zastąpić zwykłym cukrem pudrem)

2 łyżki zimnej wody

1 laska wanilii




Obie mąki, cukry i proszek mieszamy razem. Dodajemy masło starte na tarce o dużych oczkach i rozcieramy w dłoniach, aż powstaną małe grudki (jak kruszonka). Następnie dodajemy jajko, śmietanę i szybko zagniatamy ciasto. Wstawiamy je na godzinę do lodówki. Następnie rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. 4 - 5 mm i wycinamy ciastka. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (termoobieg) na 15 minut.




Laskę wanilii przecinamy wzdłuż i wyskrobujemy ziarenka, wkładamy je do miseczki razem z cukrem i wodą; dokładnie mieszamy. Przygotowanym lukrem dekorujemy ciastka. 



1 komentarz:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)