piątek, 19 lutego 2016

Schab w ziołach



No po prostu nie cierpię takich szaro - burych dni... :-( Nie dość, że pada i pada jakby chmurkom uszczelki popuszczały, to jeszcze zimno robi się od samego patrzenia za okno :-( W prawdzie każdego roku marzyła mi się łagodna zima, ale to już chyba jakaś przesada - normalnie mam wrażenie, że to dopiero listopad... Nie lubię śniegu, chyba że leży na poboczach, nie na drogach, ale ten deszcz bije wszystko... hmmm... 
Ale dość narzekania, bo przez nie i tak pogoda się nie zmieni. Na poprawę humoru zapraszam do kuchni - w bardzo szybki sposób (no, może bez przesady) możecie zrobić sobie pieczony schabik na przykład... :-) Jeśli nigdy nie robiliście go z dodatkiem ziół prowansalskich, to polecam spróbować. Mnie smakuje o wiele bardziej niż np. z samym majerankiem. Mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu :-) 


SKŁADNIKI

ok. 1 kg schabu bez kości

1 czubata łyżka soli

1/2 łyżki mieszanki ziół prowansalskich




Schab myjemy, osuszamy i związujemy lub wkładamy w siatkę masarską. Sól i zioła mieszamy razem i nacieramy nimi mięso, a następnie umieszczamy je w lodówce na ok. 24 godziny. Po tym czasie wkładamy schab do rękawa do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (termoobieg) na godzinę. Upieczony zostawiamy w worku w uchylonym piekarniku aż całkiem wystygnie. Zimny dobrze jest schłodzić w lodówce, wtedy łatwiej się pokroi.

1 komentarz:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)