środa, 3 lutego 2016

Makaron z suszonymi pomidorami i kurczakiem



Dzieci śpią, to ja mogę zająć się blogiem :-) i dla odmiany nie dam dziś przepisu na kolejne pączki czy faworki, ale na fantastyczny makaron z kurczakiem :-) możecie się nim śmiało posilić między jutrzejszymi słodyczami ;-) Jakiś czas temu moja siostra poleciła mi sałatkę, jaką często robi. Zrobiłam więc i ja i muszę stwierdzić, że sałatka bardzo dobrze smakuje, ale to samo danie podane w wersji na ciepło jest wprost obłędne... Dlaczego akurat na ciepło? Przeczytajcie dalej...


SKŁADNIKI

ok. 250 g makaronu (waga surowego przed ugotowaniem) 

ok. 400 g fileta z kurczaka

1 słoik suszonych pomidorów

3 - 4 łyżki oliwy, którą były zalane pomidory

75 g ziaren słonecznika

75 g pestek dyni

sól, pieprz

słodka mielona papryka

ostra mielona papryka (dosłownie odrobina) 

ser feta lub parmezan (w zależności co bardziej Wam smakuje)




Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Fileta kroimy w kostkę, posypujemy paprykami, solą, pieprzem i odstawiamy na ok. 30 minut. Na patelni rozgrzewamy oliwę, a następnie smażymy na niej kurczaka. Przekładamy go na papierowy ręcznik, a następnie dodajemy do makaronu. Pomidory kroimy w paski (dodajemy do makaronu). Na suchej, dobrze rozgrzanej patelni prażymy przez chwilę ziarna słonecznika i dynię i gorące wsypujemy do pozostałych składników. Całość dokładnie mieszamy, a następnie wierzch posypujemy wybranym serem. 
Jeśli wolicie sałatkę całość odstawiamy do wystygnięcia. Jeśli natomiast danie na ciepło to podajemy "od ręki". 
I co, szybko? No pewnie... 

4 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)