niedziela, 5 czerwca 2016

Krem czekoladowy (z bananów i awokado)



Chyba niewiele jest osób, a już w szczególności dzieci, które nie lubią nutelli czy innych kremów czekoladowych. Pamiętam, że w czasach mojego dzieciństwa królował krem z wiewiórką - w takich małych szklanych słoiczkach :-) jak na mój gust był dużo lepszy od obecnie panującej nutelli ;-) Ale jaki by ten krem nie był to mój problem - jako rodzica - polega na tym, że moje dziecko potrafi wyjadać łychą ten słodki ulepek aż zobaczy w słoiku dno :-( Dlatego też możliwość przygotowania kremu czekoladowego w wersji alternatywnej bardzo mi odpowiada :-) Tym bardziej, że dojrzałe banany są na tyle słodkie, że krem nie wymaga dosładzania, a jednocześnie maskują smak awokado. Nie oszukujmy się jednak, że krem jest identyczny jak nutella - w końcu nie ma w nim orzechów, ale mojej córci to nie przeszkadza, po prostu lubi banany :-) i czekoladę... jak ja... ;-)


SKŁADNIKI

2 - 3 banany

1 awokado

3 łyżki ciemnego kakao




Banany i awokado obieramy i kroimy w grubą kostkę. Następnie dodajemy kakao i całość miksujemy na gładką jednolitą masę. 

Tak przygotowanym kremem możecie smarować wafle ryżowe, pieczywo chrupkie lub andruty i podawać z owocami. Możecie też krem zmiksować z płatkami owsianymi i jogurtem lub mlekiem kokosowym - powstanie fantastyczny koktajl na śniadanie :-) Jeszcze inna możliwość to zmieszanie kremu z bakaliami i granolą lub pokruszonymi herbatnikami - po schłodzeniu otrzymacie fantastyczny deser :-)



1 komentarz:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)