piątek, 24 czerwca 2016

Makaron ze szpinakiem i kurczakiem




A u mnie znowu makaronowa propozycja :-) i mimo że podsmażane mięso i śmietana, to danie lekkie, idealne na panujące obecnie upały. Moje dziecko poprosiło o dokładkę, a - uwierzcie - nie jest to częsty przypadek ;-) Zachęcam Was więc do skorzystania z mojej propozycji :-)


SKŁADNIKI

ok. 500 g fileta z kurczaka

100 - 120 g świeżego szpinaku

200 g śmietany 30 %

2 łyżki oleju kokosowego

2 ząbki czosnku

sól, pieprz

ok. 300 g makaronu




Fileta kroimy w kostkę, czosnek przeciskamy przez praskę, listki szpinaku odrywamy od ogonków i drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy kurczaka, czosnek, sól, pieprz i dusimy pod przykryciem do miękkości. Następnie dodajemy szpinak, mieszamy żeby połączył się z tłuszczem i dolewamy śmietanę. Doprowadzamy do wrzenia i zestawiamy z palnika. Tak przygotowany sos podajemy z ugotowanym makaronem. 

3 komentarze:

  1. Takie śmietanowe sosy ze szpinakiem to coś zdecydowanie dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super makaron, danie obiadowe idealne. Uwielbiam szpinak z kurczakiem.

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)