sobota, 18 czerwca 2016

Sałatka śledziowa z ryżem




Pamiętacie "Ulicę Sezamkową"? Ale taką prawdziwą, w wersji amerykańskiej? Z Wielkim Ptakiem i Oskarem Zrzędą... Ja pamiętam, bardzo lubiłam i trochę szkoda, że moje dziecko tej właśnie wersji nie może oglądać :-( w prawdzie leci na jednym z dziecięcych kanałów "Hotel Furchester", ale to nie do końca to samo... Ale do rzeczy, po co ja tu tak do wspomnień dziś się uciekam... Pamiętacie jak na końcu każdego odcinka lektor mówił: "Dzisiejszy odcinek sponsorowała literka...."? No więc Ja chciałam powiedzieć właśnie, że sponsorem dzisiejszego przepisu jest... firma SEKO ;-) dzięki uprzejmości, której w mojej lodówce zagościły różnej maści śledzie,a ja jedne z nich wykorzystałam sobie do sałatki :-) Szybka i prosta w przygotowaniu, możecie ją śmiało wykorzystać podczas letniej kolacji lub przyjęcia z przyjaciółmi :-) polecam :-)





SKŁADNIKI


60 - 70 g ryżu pełnoziarnistego

3 ogórki kiszone

3 jajka na twardo

1 nieduża cebula

1 jabłko

1 - 2 łyżki ostrej musztardy

pieprz




Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, przelewamy zimną wodą i studzimy. Cebulę i jabłko kroimy w drobną kostkę, ogórki i jajka w ćwierćplasterki. Śledzie kroimy w paski ok. 1 cm szerokości. Wszystkie składniki łączymy razem, doprawiamy musztardą i pieprzem. 







1 komentarz:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)