wtorek, 2 kwietnia 2013

Chatka Puchatka




Właśnie siedzę obłożona tzw. papierkową robotą... obok mnie córcia próbuje naśladować to co robię :-) oj, pociecha jest z niej ogromna :-) pamiętam dzień kiedy pojawiła się na świecie - taka mała i rozdarta :-) a dziś czekamy na listę przyjętych do przedszkola i nie ukrywam, że mam nadzieję zobaczyć tam jej nazwisko... zobaczymy... dzwoniłam dziś do przedszkola - listy będą za tydzień, jest 40 podań więcej niż miejsc w przedszkolu, ale pani powiedziała, że trzeba mieć nadzieję... ciekawe czy każdej matce, która tam dzwoni, tak odpowiada... ale poczekamy, chociaż napięcie wzrasta z każdym dniem - było nie było to pierwsza rekrutacja w życiu mojego dziecka ;-) oj, dobrze mi zrobi ten stres - poprawię trochę figurę na wiosnę ;-) a co będzie jak się nie dostanie? muszę wymyślić jakieś rozwiązanie awaryjne, chociaż nic mi do głowy nie przychodzi... znajomość przepisów nie zawsze wystarcza do obmyślenie strategii B... więc czekamy... dzięki Bogu za parę godzin środa...
A Chatka ta bardziej na osłodę oczekiwań - moich i wszelkich Waszych - szybka, łatwa, pyszna... a dodatkowo pozwoliła mi zostać laureatką konkursu jaki przed świętami został ogłoszony na "Pieprz czy wanilia" :-)


SKŁADNIKI

½ kg tłustego sera białego

1 jajko całe

1 żółtko

1 ½ szklanki cukru pudru

½ kostki masła

4 paczki herbatników

1 łyżeczka kakao

zapach cytrynowy   


Cukier i ser mieszamy razem i mielimy w maszynce trzy razy, a następnie dodajemy masło, jajko, żółtko i miksujemy, aż do uzyskania jednolitej puszystej masy. Dzielmy masę na dwie części – do jednej dodajemy kakao, a do drugiej aromat cytrynowy. Na dużym arkuszu pergaminu lub folii spożywczej układamy dwie paczki ciastek w trzech rzędach i smarujemy kakaową masą, układamy drugą warstwę ciastek i wykładamy białą masę. 




Brzegi papieru (lub folii) podnosimy do góry tak, aby ciastka złożyły się w trójkątna roladę. Wstawiamy do lodówki na minimum 2 godziny aby ser dobrze zastygł. Polewamy plewą czekoladową. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)