wtorek, 23 kwietnia 2013

Sos w stylu włoskim



Tak naprawdę to nie mam pojęcia czy Włosi podaliby coś takiego, ale mnie takie zestawienie składników zdecydowanie kojarzy się z kuchnią włoską, dlatego nazwałam sobie go w stylu włoskim ;-) W ogóle uważam, ze sosy tego typu są jednymi z szybszych do przygotowania, a jednocześnie są pewniakami będącymi w stanie zaspokoić każdy apetyt. Ten aromatyczny, wyraziście przyprawiony, a jednocześnie delikatny i lekki... wymarzony na gorące dni :-) Spróbujcie, polecam :-)


SKŁADNIKI

1 cukinia (ok. 300 g)

150 g szynki

1 szklanka przecieru pomidorowego

kawałek pora (ok. 15 cm)

3 ząbki czosnku

4 - 5 łyżek oliwy z oliwek

sól, pieprz, cukier, majeranek

słodka papryka w proszku


dodatkowo: dowolny makaron (ja użyłam ok. 2/3 paczki)


Cukinię i pora kroimy w cienkie półplasterki, szynkę w paseczki, czosnek przeciskamy przez praskę. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cukinię, a gdy lekko zmięknie dodajemy czosnek, szynkę i pora - smażymy ok. 15 - 20 minut od czasu do czasu mieszając. 




Następnie dolewamy pomidory, dodajemy przyprawy i doprowadzamy do wrzenia. Jednocześnie w osobnym garnku gotujemy makaron. Do gotującego się sosu wlewamy 3 - 4 łyżki wody z makaronu (to sposób Pascala albo Makłowicza, nie pamiętam, którego, ale najważniejsze, że się sprawdza ;-) ) - w naturalny sposób zagęści sos. 




Odcedzony makaron wkładamy na patelnię i mieszamy z sosem. Jeśli lubicie możecie gotowe danie posypać startym serem, np. grana padano lub mozzarellą - w zależności od upodobań. 




P.S.
Nie bójcie się cukru, wydobywa prawdziwy smak pomidorów :-) 
Pamiętajcie by nie zrumienić czosnku, bo będzie gorzki i zepsuje smak potrawy...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)