wtorek, 19 kwietnia 2016

Kurczak ostro - słodki




Tak mnie coś naleciało ostatnio na danie inspirowane Indiami... Może to efekt tego, że dawno już nie jadłam nic tak wyrazistego i aromatycznego :-) No więc przejrzałam szafkę z przyprawami, wykopałam z niej co mi tam było potrzebne i wymyśliłam sobie takie danie :-) Ostre! I to jak czort ;-) Ale jabłko i mleko kokosowe świetnie tę ostrość równoważą, a jeśli dodatkowo gotowe danie wzbogacicie jogurtem naturalnym, to smak będzie idealny...


SKŁADNIKI

2 pojedyncze filety z kurczaka

2 łyżki oleju kokosowego

1 duża marchewka

1 jabłko

0,5 szklanki mleka kokosowego

1,5 szklanki wody

1,5 łyżki curry

1 łyżka słodkiej papryki w proszku

1 łyżeczka ziaren kolendry

0,5 łyżeczki cynamonu

0,5 łyżeczki kardamonu

0,25 łyżeczki chili

0,25 łyżeczki białego pieprzu

0,25 łyżeczki czarnego pieprzu

sól

czarny sezam

jogurt naturalny

















Mięso myjemy, oczyszczamy z żyłek i kroimy w paski. Marchewkę ścieramy na tarce jarzynowej. Olej rozgrzewamy na patelni i obsmażamy na nim kurczaka, a następnie dodajemy marchewkę, przyprawy i wodę. Przykrywamy i dusimy aż mięso zmięknie od czasu do czasu mieszając. Gdy tak się stanie dodajemy starte na grubej tarce jabłko i mleko kokosowe; dusimy jeszcze przez chwilę aż jabłko rozsmaży się. Tak przygotowany sos podajemy z ryżem, posypany sezamem (wcześniej podprażcie go chwilę na suchej patelni) i polany jogurtem.



1 komentarz:

  1. świetne połączenie smaków, wygląda smakowicie :) na dania z ryżem nie trzeba mnie przekonywać- uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)