niedziela, 13 stycznia 2013

Chleb pszenny z miodem


A więc zima... w końcu... moja rodzinka szaleje na górce w zaspach śniegu, z daleka widzę tylko różowy pomponik mojej córci, a ja w moim królestwie - przygotuję im chleb z miodem, jest fantastyczny jako niezbyt słodka przekąska.

SKŁADNIKI

1/2 kg mąki pszennej

1 1/2 szklanki mleka

50 g rozpuszczonego masła

40 g drożdży

1 łyżka miodu

1 łyżeczka soli

3 łyżki wody

Mleko, masło, miód, sól, wodę i drożdże dokładnie mieszamy i stopniowo dosypujemy mąkę wyrabiając ciasto. Następnie przekładamy je do foremki (moja ma długość 28 cm) i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 80 stopni na 15 minut - w tym czasie chleb pięknie wyrasta, po czym zwiększamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy przez 30 minut. Chlebek można posypać po wierzchu sezamem, płatkami migdałowymi lub słonecznikiem. 


Chlebek jest idealny do dżemów, czekolady, masła orzechowego lub sam:)

P.S.
Pamiętajcie, by sprawdzić wypieczenie chlebka patyczkiem - musi być suchy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)