poniedziałek, 14 stycznia 2013

Zupa pomidorowa z mascarpone


Dziś poniedziałek - dzień zupy pomidorowej:) chociaż niektórzy ugotują ją pewnie dopiero jutro. Pomidorowa to ulubiona zupa mojej córeczki, zjada jej naprawdę ogromne ilości i nieważne z jakiego przepisu powstała, liczy się tylko żeby była z makaronem. Mnie nie robi większej różnicy z czym jest podana, chociaż ta wersja chyba jednak bardziej pasuje do makaronu...

SKŁADNIKI

1 puszka (400 g) pomidorów w soku pomidorowym

200 ml wody

800 ml rosołu (lub dowolnego bulionu)

125 g sera mascarpone

sól, pieprz i cukier do smaku

Pomidory (całą zawartość puszki) i wodę wlewamy do garnka i gotujemy ok. 10 minut, a następnie bardzo dokładnie miksujemy blenderem i dolewamy rosół. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy ok. 10 - 15 minut. Serek przekładamy do kubka, dolewamy kilka łyżek zupy i rozprowadzamy razem, aż uzyskamy jednolitą, płynną substancję (ja miksuję blenderem - jest szybko i dokładnie). Teraz wlewamy do gotującej się całości, ponownie doprowadzamy do wrzenia, ale nie zagotowujemy już tym razem. Na koniec dodajemy przyprawy - nie obawiajcie się cukru, ja do tej ilości dodaję ok. 1/2 łyżeczki, a efekt jest rewelacyjny! Możecie też dodać bazylię - ja preferuję świeże listki, ale ta suszona też się sprawdza:)



Aksamitnie gładka, rewelacyjna... Zachęcam i polecam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)