piątek, 18 stycznia 2013

Zupa krem z selera


A więc piątek... kolejny tydzień tego roku za nami... ale ten był jakiś nie taki od samego początku więc dobrze, że już koniec. W prawdzie jeszcze sobota i niedziela zostają, ale te dni są dla mojej rodziny - właśnie zaraz powinien dotrzeć mój mąż - w ostatnim czasie niestety tylko weekendowy mąż, ale pewnie dzięki temu ciesze się z jego obecności jeszcze bardziej niż gdy był w domu cały czas... a ponieważ cenię sobie zdrowie moich bliskich, to moja druga połowa zostanie dziś powitana pyszną i zdrową zupą.

SKŁADNIKI

2 duże selery

4 duże ziemniaki

1 średnia cebula

1 litr dowolnego bulionu

2 łyżki masła

1 łyżeczka oleju

200 ml śmietanki 30%

sól, pieprz, gałka muszkatołowa (do smaku)

Masło i olej rozgrzewamy w garnku, dorzucamy obrane i pokrojone warzywa i obsmażamy. Następnie dolewamy bulion i gotujemy aż warzywa będą miękkie. Miksujemy bardzo dokładnie blenderem, dodajemy przyprawy i śmietankę; szybko zagotowujemy i wyłączamy.
Prawda, że błyskawiczne o danie? Mnie najlepiej smakuje z grzankami, ale z makaronem też się dobrze komponuje. 


A grzanki robię jeszcze szybciej: 4 kromki chleba tostowego kroję w kostkę i suszę na gorącej patelni cały czas mieszając (oczywiście bez tłuszczu(!) - to mają być grzanki, nie skwarki...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)